МАН

                                                                 2020 р.
 ОКРИЛЕНА СЛОВОМ.
ТЕМАТИКА ТА ОСНОВНІ МОТИВИ  ПОЕЗІЙ
КАТЕРИНИ КАЛЕНІЧЕНКО

                                                            Науково-дослідницька робота
                                                                           учениці 11 класу Федорівського НВК
                                                    Прихідько Дарини Іванівни
                      

        ЗМІСТ
ВСТУП  
РОЗДІЛ 1. КАТЕРИНА КАЛЕНІЧЕНКО – СУЧАСНА ПИСЬМЕННИЦЯ 
ІЗ ПОЛТАВСЬКОГО КРАЮ.                                                                         
1.1. Каленіченко К.П. – наша землячка.                                                                          
1.2. Дитинство та юність письменниці.                                                                            
1.3. Творчий доробок поетеси та її відзнаки.                                                                 1.4. Інтерв’ю із членом Національної спілки письменників України.                        РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВИЙ ТА НЕПОВТОРНИЙ СВІТ ТВОРЧОСТІ  КАТЕРИНИ КАЛЕНІЧЕНКО.                                                                                                   
2.1. Перші твори – книги для дітей.                                              
2.2. Поетичні збірки письменниці  – «переливи радості й печалі»  життєвих історій нашого  часу.                                                                                                                 
2.3. «Енциклопедія жіночої долі»  в   поемі «Красуня».                                                
2.3.1. Історія написання поеми.                                                                                      
2.3.2. Образ головної героїні.  Тема, проблематика та стиль  твору.                          
2.3.3. Жанр твору.  Художні засоби та віршований розмір.                                            
2.4. Пісенна лірика поетеси.                                                                                            
РОЗДІЛ 3. ВІДГУКИ ПРО ПОЕЗІЮ КАТЕРИНИ КАЛЕНІЧЕНКО  В
СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ.                                                                                            3.1. Думки користувачів  Фейсбуку про особливості творчості Катерини Каленіченко.                                                                                                                      
ВИСНОВКИ                                                                                                              
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ                                                                 
ДОДАТКИ                                                                                                                                                                                                                                                  

2019 р.

Тези науково-дослідницької роботи
«Нестор Махно – портрет на тлі історії" 

Автор – Мусідрай Анастасія Ігорівна, учениця 9 класу, Харківське територіальне  відділення   МАН   України,  ……….  "Мала академія наук", відділення: історія;  секція: історія України.

        Постать Нестора  Махна завжди викликала чималий інтерес серед істориків як в нашій країні, так і за її межами. Революціонер – анархіст, особистість історична, харизматична, овіяна, як і належить справжньому герою, легендами та міфологемами як позитивного, так і різко негативного типу.

У центрі  дослідження - командир Революційної повстанської армії України- Нестор Іванович Махно, махновський рух на південному сході України у період 1918-1922 років.

Мета наукової роботи: дослідити життєвий шлях найвідомішого селянського отамана України та вплив подій початку ХХ століття на становлення його анархістської особистості, скласти його портрет на тлі історії, що зможе допомогти у вихованні особистості молодого громадянина нашої держави. 

На основі праць сучасних вітчизняних дослідників із залученням архівних документів розкрито причини їхнього інтересу до революціонера Н. Махна та очолюваного ним повстанського руху, проаналізовано висвітлення постаті отамана. Доведено, що дослідження махновського повстанського руху якісно зростає, що йому притаманний національний характер і він є надбанням всесвітньої історії, однак ще залишається недостатньо вивченою проблемою в українській історіографії.

 


2014  р
.



ШЕКСПІРІВСЬКІ ГЕРОЇ
В СУЧАСНІЙ ЛІТЕРАТУРІ
(КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ
ТРАГЕДІЇ   В.ШЕКСПІРА  «РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА»
ТА   ПОВІСТІ  Г.ЩЕРБАКОВОЇ  «ВАМ І НЕ СНИЛОСЯ»)


Роботу виконала :
Шепетько Євгенія Юріївна,
учениця 11 класу
Федорівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів  ім. Г.Т.Берегового  Карлівської районної ради
Полтавської області

Науковий керівник:
Юхновська Наталія Михайлівна,
учитель світової літератури та російської мови Федорівської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Г.Т.Берегового 
Карлівської районної ради ,
спеціаліст вищої кваліфікаційної
категорії, старший  учитель



Тези науково-дослідницької роботи
«Шекспірівські герої в сучасній літературі»   (компаративний аналіз трагедії   В.Шекспіра  «Ромео і Джульєтта» та повісті Г.Щербакової «Вам і не снилося»).
Автор - Шепетько Євгенія Юріївна, учениця 11 класу Федорівської ЗОШ І-ІІІ  ступенів ім.Г.Т. Берегового, Полтавське територіальне  відділення   МАН   України,  Карлівське  районне  наукове  товариство  учнів  "Мала академія наук", відділення: філологія та мистецтвознавство;  секція: світова література.
Науковий керівник - Юхновська Наталія Михайлівна, учитель світової літератури та російської мови Федорівської  ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Г.Т.Берегового,  спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель.
Вільям Шекспір належить до тієї категорії письменників, яких правомірно можна вважати позачасовими класиками світової літератури. Мета наукової  роботи:  знайти відповідь на питання «Чому історія шекспірівських Ромео й Джульєтти не втрачає актуальності вже багато століть і як саме інтерпретують її митці ХХ століття?»
У центрі  дослідження - герої трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» та повісті Г.Щербакової «Вам і не снилося».
     Беручи за основу принципи компаративістики та  методи компаративного аналізу художнього твору,  у роботі вирішуються завдання: розкрити контактні та генетичні зв’язки творів; виявити типологічні подібності в письменстві Шекспіра та Щербакової; визначити причини популярності  трагедії та повісті; розглянути особливості рецепції «шекспірівського тексту» в кіномистецтві.
     У процесі порівняння було встановлено, що трагедія  й повість  мали важливе  значення в літературному доробку  обох митців різних епох, саме вони зробили авторів відомими у свій час. Переживання шекспірівських героїв стійкі протягом віків, а гуманістичні ідеї драматурга складають основу сучасної естетики реалізму, тому й «оживають»  його закохані у творчості  сучасних письменників. У роботі вперше поняття «шекспірівські вічні герої» – Ромео й Джульєтта- порівнюються з героями російської літератури кінця ХХ ст., а також уперше аналізуються в їхній системності та взаємозв'язку.
ЗМІС
ВСТУП ………………………………………………………………..... 
РОЗДІЛ 1  ТЕМА  КОХАННЯ В ТВОРЧОСТІ В. ШЕКСПІРА  ТА В   РОСІЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ КІНЦЯ ХХ СТОЛІТТЯ  (КОНТАКТНІ ЗВ’ЯЗКИ  РІЗНИХ  ТВОРІВ
 1.1.Найсвітліша трагедія знаменитого драматурга……………...
1.2.  Історія  повісті  російської  письменниці, сценариста Галини Щербакової           «Вам і  не снилося»…………………………………… ...............

РОЗДІЛ 2.  ІСТОРИКО-ГЕНЕТИЧНІ ТА ТИПОЛОГІЧНІ  ЗВ’ЯЗКИ МІЖ РІЗНИМИ ЛІТЕРАТУРНИМИ ЯВИЩАМИ…………                                               

2.1 Запозичення проблематики  та сюжету трагедії  Шекспіра «Ромео і Джульєтта» в сучасній літературі…………………                                                                      
2.2   Наслідування  в мотивах, прийомах…………………………
2.3  Прояви ремінісценцій та їхніх функцій……………………   
РОЗДІЛ  3 ПОРІВНЯННЯ ПРИЧИН ПОПУЛЯРНОСТІ ТВОРІВ  ПРО ТРАГЕДІЮ, ЩО ТРАПИЛАСЯ З ЮНИМИ ЗАКОХАНИМИ .............                           
  3.1  Шекспір- тонкий психолог юної душі……………………….....
  3.2   Реальні,  обумовлені  віком,   ціннісні   орієнтації  в повісті  Галини
Щербакової.…………………………………………………………..
РОЗДІЛ 4 МІЖМИСТЕЦЬКІ КОНТАКТИ ТВОРІВ (ПОРІВНЯННЯ  ТРАГЕДІЇ ТА ПОВІСТІ  З ІХНЬОЮ  ЕКРАНІЗАЦІЄЮ)................................        
4.1   Кохання Ромео й Джульєтти – "вічний " сюжет у кіномистецві…
4.2   Фільм «Вам і не снилося» - хіт початку 90-х років  минулого століття    

ВИСНОВКИ                                             …………………………....
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ,
ДОДАТКИ................................................................................................

ВСТУП

             З усіх людських почуттів любов – найсильніше та найпоетичніше. Це таємниця, яку можна побачити лише очима душі. Справжня любов дарує безсмертя. Символом такого кохання  є  історія шекспірівських Ромео і Джульєтти. Це таємниця, яку можна побачити лише очима душі. Справжня любов дарує безсмертя. Символом такого кохання  є  історія шекспірівських Ромео і Джульєтти

Вільям Шекспір належить до тієї категорії письменників, яких правомірно можна вважати позачасовими класиками світової літератури. Його шедеври, перекладені різними мовами,  уже більше чотирьох століть привертають увагу читацького та глядацького загалу, стимулюючи осмислення вічних питань. Тож і зараз, коли   світова спільнота готує різні Шекспірівські проекти для відзначення 450-річчя від дня народження Великого Барда, не втрачають актуальності слова, сказані ще в ХІХ столітті відомим американським філософом Р.В.Емерсоном: “У наш час література, філософія і саме мислення стали шекспірівськими. Його думка – це той горизонт, поза який наш сьогоднішній зір не сягає” [5].

Таким чином, актуальність нашого дослідження визначається значущістю такого явища, як "шекспірівські герої" в літературному процесі кінця XX століття й недостатнім  вивченнням  цього питання в літературознавстві.
Об'єкт дослідження - герої трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» та повісті Г.Щербакової «Вам і не снилося». Предметом цього дослідження є "шекспірівський мотив", текст у російській літературі  кінця  XX століття.
Мета наукової  роботи:  знайти відповідь на питання «Чому історія шекспірівських Ромео й Джульєтти не втрачає актуальності вже багато століть і як саме інтерпретують її митці ХХ століття?»
Для    досягнення цієї  мети ми використовуємо         компаративний аналіз,
враховуючи думку Б. Шалагінова, який наголосив, що сьогодні кінцева мета компаративістики виходить за межі літературного порівняння: «Компаративістика розкриває єдність і подібність людської природи щодо основних цінностей культури, моралі, мислення та інших принципів виживання на Землі. Вона спрямована  на виховання   толерантності й заперечує ксенофобію та   атавістичну зверхність у ставленні до інших культур. Вона дає людині доказ для захисту власної гідності та духовної унікальності» [21, с.5].
Беручи за основу принципи компаративістики та  методи компаративного аналізу художнього твору,  ми вирішували наступні завдання: розкрити контактні та генетичні зв’язки творів; виявити типологічні подібності в письменстві Шекспіра та Щербакової; визначити причини популярності  обох творів; розглянути особливості рецепції «шекспірівського тексту» в кіномистецтві.
Методологічною основою цього дослідження є роботи класиків вітчизняного та російського літературознавства з  проблем порівняльно-історичного літературознавства,  історичної поетики (О.М. Веселовського), компаративістики (Д.С.Наливайка, Ж.В. Клименко,  О.Ніколенко, Б.Шалагінова), діалогу текстів і поліфонізму в літературі (М.М. Бахтіна), дослідження по рецепції "вічних образів" в російській літературі (В.М. Жирмунського, А.А. Асояна) та ін. Важливі теоретичні положення,     на    які  ми спираємося в роботі,       містяться в      дослідженнях  учених по теорії інтертекстуальності (М.М. Бахтіна, В.М. Жирмунського, О.Ніколенко, Н. Кузьміної); дослідження учених про творчість Шекспіра і про рецепцію його спадщини в літературі (А.А. Анікста, Самаріна Р. М., Шведова Ю., Б.Б.Шалагінова, Н.Торкут).
Методи дослідження обумовлені поставленими в роботі науковими цілями й завданнями. Нами використовувалися порівняльно- порівняльний, історико- генетичний методи дослідження, метод традиційного історико - літературного аналізу, мотив та інтертекстуальний аналіз. Під час роботи ми застосовували прийоми аналізу, порівняння, синтезу, узагальнення.
Наукова новизна роботи визначається тим, що вперше поняття "шекспірівські вічні герої" – Ромео й Джульєтта -  порівнюються  з героями російської радянської літератури кінця ХХ ст., а також виявляються та аналізуються в їхній системності й взаємозв'язку. Практична значущість. Матеріали та  результати роботи  можуть бути використані при розробці та проведенні  уроків, позакласних та виховних заходів зі світової літератури, а також у процесі підготовки спецкурсів із проблем порівняльного аналізу.

2009 р.                 

Гоголь і музика

Наукове дослідження  Пявки Тетяни Володимирівни


У музеї М.В.Гоголя,  с. Гоголево Шишацького району


Із  працівниками музею 

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1   Любов М.В.Гоголя до музики.

1.1     Захоплення в дитинстві.

1.2     Роки навчання в гімназії.

1.3     У Петербурзі.

1.4     Інтерес до українських пісень.

РОЗДІЛ 2   Музика в творчості письменника.

2.1   Українські народні пісні, оспівані Гоголем в оповіданнях «Вечори

        на хуторі біля Диканьки» та «Миргород». 

2.2   Використання письменником у творах народно-поетичних

        традицій.

2.3   Музика і життя народу в поемі «Мертві душі»

РОЗДІЛ 3   Спадщина Гоголя в творах видатних композиторів.

РОЗДІЛ 4   Гоголь і наше кінематографічне та театрально-музичне сьогодення.

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ

2005 р.

Власні імена жителів Федорівки Карлівського району Полтавської  області


Наукове дослідження   Фисун Оксани Вікторівни 

                 

Комментариев нет:

Отправить комментарий